loading...

Πέμπτη 9 Απριλίου 2015

Κυβερνητικές πηγές: Η αποτίμηση της συνάντησης Τσίπρα - Πούτιν.

Αποτιμώντας τη συνάντηση με τον πρόεδρο Πούτιν στο Κρεμλίνο κυβερνητικές πηγές ανέφεραν ότι έγινε μια σε βάθος συζήτηση, για το πώς μπορεί όπως έλεγαν να υπάρξει μια στρατηγική συνεργασία Ελλάδας-Ρωσίας.
Όπως επεσήμαναν, πρόκειται για μια ιστορική ευκαιρία για τις δυο χώρες, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι και η Ελλάδα έχει ανάγκη από ένα σημαντικό σύμμαχο και οι Ρώσοι έχουν ανάγκη από μια χώρα εντός ΕΕ, η οποία θα κατανοεί και θα διευκολύνει την προώθηση των ενεργειακών δρόμων, για τους οποίους ενδιαφέρεται η Ρωσία.
Οι ίδιες πηγές ξεκαθάρισαν ότι η ελληνική ηγεσία δεν ήρθε στη Μόσχα για να λυθεί το χρηματοπιστωτικό ζήτημα, το οποίο θα επιλυθεί εντός ευρωπαϊκού πλαισίου.
Τα δύο κορυφαία θέματα, που έτυχαν ιδιαίτερης προσοχής κατά τη συνάντηση Τσίπρα-Πούτιν ήταν τα ελληνικά αγροτικά προϊόντακαι η προώθηση του «Ελληνικού αγωγού», που θα αποτελέσει συνέχεια του λεγόμενου «Τουρκικού αγωγού», ο οποίος σχεδιάζεται σε στενή συνεργασία Μόσχας-Άγκυρας.
Σχετικά με το θέμα των αγροτικών προϊόντων οι κυβερνητικές πηγές τόνισαν ότι άνοιξε ο δρόμος για τη λύση του θέματος με το εμπάργκο εισαγωγών, μέσω της ίδρυσης κοινοπρακτικών ελληνορωσικών εταιρειών, που θα εισαγάγουν “πρώτη ύλη” και θα προχωρούν σε μερική ή μεγαλύτερου μεγέθους μεταποίηση σε ρωσικό έδαφος. Όπως εκτιμάται οι τελικές συνεννοήσεις θα καρποφορήσουν τους επόμενους δυο μήνες, πράγμα που σημαίνει ότι πιθανότατα θα κερδηθεί η εμπορική σεζόν για τα ροδάκινα, ένα από τα βασικά ελληνικά προϊόντα, που εισάγονται στη Ρωσία.
Σχετικά με τον σχεδιαζόμενο αγωγό, οι ίδιες κυβερνητικές πηγές ανέφεραν ότι εξασφαλίστηκε η δυνατότητα χρηματοδότησης ενός μεγάλου έργου, πάντοτε εντός των θεσμικών πλαισίων της ΕΕ. Το κόστος κατασκευής του υπολογίζεται σε 2 δισ. ευρώ και η λειτουργία του αγωγού εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει την 1/1/2019. Κατά τους κυβερνητικούς κύκλους είναι πολύ σημαντικά τα πλεονεκτήματα σε σχέση με τον αγωγό ΤΑP, καθώς οι διακινούμενοι όγκοι θα είναι πολύ μεγαλύτεροι και η τιμή του αερίου θα είναι πολύ πιο χαμηλή, ενώ τα κέρδη για το ελληνικό Δημόσιο θα φτάνουν τα 500 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.
Σχολιάζοντας τις τυχόν ευρωπαϊκές και διεθνείς αντιδράσεις, οι πηγές εξήγησαν ότι δεν είναι δυνατόν η Ελλάδα να μην διαθέτει τις ίδιες δυνατότητες όπως άλλοι σύμμαχοί της στο ΝΑΤΟ και την ΕΕ, αποδίδοντας τον κύριο όγκο των αντιδράσεων στο γεγονός ότι κάποιες δυτικές εταιρείες, που ενδιαφέρονται εξίσου για τη ρωσική ενεργειακή αγορά, χάνουν μερίδιο σ’ αυτήν και το συγκεκριμένο έργο, που για πρώτη φορά θα κατασκευαστεί από ελληνικές εταιρείες.
Σύμφωνα με τις ίδιες οι πηγές οι Ρώσοι εξέφρασαν το ενδιαφέρον τους για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους και για λιμάνια της Θεσσαλονίκης, όμως είναι σαφές ότι η συνεκμετάλλευση θα γίνει με συμμετοχή του ελληνικού Δημοσίου, καθώς η κυβέρνηση έχει εξηγήσει ότι δεν πουλά, αλλά αξιοποιεί την ελληνική δημόσια περιουσία. Το πιθανότερο δε, είναι ότι σε ρωσικά συμφέροντα θα εκχωρηθεί μία προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ - ΜΠΕ
loading...

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

loading...